Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
- Jakie są wszelkie opłaty użytkownika?
- Ile zapłacę za paczkę do 2 kg?
- Jak będzie wiadomo, że paczka jest dla mnie?
- Nadawca zapomniał zaznaczyć moje ID. Co robić w tym przypadku?
- Jaki adres uzyskam w Niemczech?
- Zapomniałem swój adres oraz ID, gdzie go odnajdę?
- Kiedy trzeba zapłacić transport i w jaki sposób?
- Kiedy otrzymam paczkę?
- Kiedy zobaczę paczkę na moim koncie?
- W jaki sposób potwierdzę zamówienie i wybiorę przewoźnika?
- W jaki sposób połączyć wszystkie paczki?
- Dla czego trzeba opłacać opłaty roczne za łączenie paczek?
- Jakie są opłaty za paczki większego rozmiaru nad limit?
- Gdzie można odnaleźć towary zabronione w transporcie?
- Co robić, jeżeli nie będzie mnie w domu w czasie dorzęczenia?
- Jak długo można zostawić u Was moje paczki?
- Można ustawić automatyczne wysyłanie paczek?
- Przewoźnik nie poleca w P.O.BOX - chodzi o P.O.BOX?
- Czy są aktceptowane paczki z USA oraz innych krajów poza UE?
- Kiedy i w jaki sposób zostanie wysłana faktura?
Jakie są wszelkie opłaty użytkownika?
- Nie ma żadnych. Adres w Niemczech jest bez rejestracyjnych oraz mieszęcznych opłat. Należy zapłacić tylko za transport oraz opłatę za zamówienie transportu nadawcą. Jeżeli będzie żądane lączenie paczek, w tym przypadku opłata roczna za tę dodatkową usługę jest w wysokości 15,50 EUR.
Ile zapłacę za packę do 2 kg?
- Opłata za wysłanie to 3.20 EUR + postage. Jeżeli chodzi o kraj poza UE, wtedy opłata wynosi (2.69 EUR excl. VAT) + customs declaration (1.70 EUR excl. VAT) + postage.
- Konkretną paczkę można policzyć kalkulatorem transportowym oraz skontaktować się z nami.
Jak będzie wiadomo, że paczka jest dla mnie?
- Wyślemy własny numer skrzynki, który trzeba przekazać do nadawcy przez adres dostawy Państwa skrzynki w Niemczech. Jeżeli paczka była by bez tego numeru, jesteśmy w stanie poszukać Państwa nazwisko w bazie danych.
Nadawca zapomniał zaznaczyć moje ID oraz nazwisko. Co robić w tym przypadku?
- Jeżeli paczka nie została by przyjęta do skrynki w terminie przewidywanym oraz nierozpoznana po nazwisku, trzeba wysłać e-mail razem z numerem śledzenia paczki, nadawcą i najlepiej nawet kodem pocztowym oraz miastem. Można dołączyć kopię zamówienia. Przeszukamy nierozpoznane paczki i postaramy się pomóc. W niektórych przypadkach (jeżeli jest zaznaczony), skontaktujemy się z nadawcą zanim paczka została by wysłana z powrotem do nadawcy jako niedoręczona. Takie paczki zostawiamy na magazynie około 14 dni, aby określić adresata lub dla przypadku kiedy klient sam się zgłosi.
Jaki uzyskam adres w Niemczech?
- Adres można wpisać również jako:
GERMANY
- Adres musi zawierać nazwę firmy Mailboxde.com GmbH (lub c/o Mailboxde.com GmbH) - biura w Niemczech sprawdzają, czy np. nie posiadają fikcyjnej siedziby pod naszym adresem bez zgłoszenia w biurze handlowym. Jeżeli zaznaczona jest nazwa Mailboxde.com GmbH jako przetwórca lub c/o (care of ~ w opiece) Mailboxde.com GmbH, wszystko jest w porządku.
Zapomniałem swój adres oraz ID, gdzie go odnajdę?
- Svój adres można znaleźć logując się do swojego konta Mailboxde.com pod adresem My Address, ID. ID.
- Za usługi trzeba zapłacić przed wysyłką. Transport trzeba zapłacić ze środków finansowych (kreditu), które można prędzej włożyć na swoje konto Mailboxde.com. Płacić można przelewem do Commerzbank lub przez PayPal. Po zalogowaniu się do swojego konta Mailboxde.com, należy kliknąć na link "Recharge", wpisać kwotę i wygenerować wezwanie do wpłaty w e-maila. W nim można odnaleźć nasze konta bankowe oraz symbol wariabilny. Wezwanie do zapłaty przelewem trzeba generować przed każdym nowym włożeniem środków pieniężnych (symbol wariabilny jest za każdym razem inny).
Kiedy otrzymam paczkę??
- Zamówienia potwierdzone do godziny 14:00, wysyłane są tego samego dnia roboczego (U Deutsche Post Weltpaket nie później niż do 12 godz.). Termin dostawy pokazany jest w cennikach transportu przy każdym kraju celowym. Do UE z UPS jest to 3 – 5 dni roboczych. Niestety teminy nie są gwarantowane (oprócz UPS Express Saver)..
Kiedy zobaczę paczkę na moim koncie?
- Celem jest, aby zaoferować możliwość wysyłki tego samego dnia, kiedy paczka dotarła do magazynu w Niemczech. Większość przewoźników w magazynie w Niemczech wyładowuje od 10 do 13 godziny i większość paczek jest przetwarzana i nagrywana na Państwa konto do 14 godziny, żeby udało się wysłanie tego samego dnia. Są jednak przewoźnicy, którzy dostarczają przesyłki nawet w godzinach popołudniowych. Oficjalnie wolimy powiedzieć, że przesyłka jest przetwarzana i widoczna na koncie tego samego dnia roboczego.
W jaki sposób potwierdzę zamówienie i wybiorę przewoźnika?
- Trzeba zalogować się do swojego konta na Mailboxde.com, v sekcji Received Shipments znaleźć przesyłkę do wysłania. Sprawdzić całkowitą cenę transportu i upewnić się, że jest do dyspozycji wystarczający kredyt (zaliczka) do zapłaty. Wtedy należy kliknąć na "Continue", wybrać przewoźnika i w następnym kroku zlecenia (zamówieniu transportu) trzeba przekontrolować adres odbiorcy i wprowadzić opis towaru (lub dodać wartość i fakturę dla deklaracji celnej). Po sprawdzeniu zlecenia oraz po wyrażeniu zgody co do warunków kliknąć na "Confirm and pay from my credit" w części dolnej.
- Jeżeli przycisk "Confirm and pay from my credit" nie jest widoczny, trzeba zapłacić kredyt i potwierdzenie wykonać ponownie.
- Po tym kroku paczka odnajdzie się w sekcji "Ready to send". Numer śledzenia przesyłki wyślemy pocztą mailową po wysłaniu.
W jaki sposób połączyć wszystkie paczki?
- Połączenie paczek (consolidation) jest usługą płatną i kosz wynosi 15,50 EUR na 12 miesięcy od zapłaty. Po zakupie tej usługi na Państwa koncie przez przycisk "Buy consolidation for 1 year" pojawi się nowy przycisk "Consolidate all shipments".
- Kiedy tylko dotrą wszyskie Państwa przesyłki do skrzynki w Niemczech, trzeba kliknąć na przycisk "Consolidate all shipments" i wtedy będą one do 1 dnia roboczego połączone do jednej paczki i na koncie będzie wykreślona kwota końcowa. Jednocześnie zostanie wysłany e-mail z informacją o nowej połączonej paczce.
- Następnie ją można doładować na swoje konto (kliknąć na "Recharge") – opłatę można wysłać np. przelewem, po wpisaniu zapłaty na konto należy kliknąć na przycisk "Continue" w sekcji Received Shipments, trzeba wybrać sposób transportu, wypełnić Forwarding Order i potwierdzić go. Gdy paczka zostanie wysłana, otrzymają Państwo numer śledzenia przesyłki za pośrednictwem poczty e-mail.
Dla czego trzeba opłacać opłaty roczne za lączenie paczek?
- Usługa łączenia przesyłek tylko za koszt materiału opakowaniowego była oferowana w Niemczech pierwsze cztery lata. Realizacja była dostępna do określonej ilości. Pracownicy pracowali maksymalną prawną ilość godzin miesięcznie i ciągle byli nam potrzebni następni tylko do lączenia paczek. Przy obliczaniu niemieckich wynagrodzeń i 30% dopłaty za pracę w nocy, okazało się, że firma nie jest w stanie zatrudnić dodatkowych pracowników i trzeba wprowadzić radykalne zmiany. Kiedy zacząłem wracać do domu o 7 rano po zakończeniu łączenia wszystkich paczek, postanowiłem, że ze względu na przyśpieszenie procesu i możliwości zatrudniania następnych pracowników dla tych prac, będzie wprowadzona opłata roczna.
- Jeżeli usługa została zapłacona i nie wykorzystana, prosimy o kontakt, zrobimy zwrot opłaty.
Ondřej Krabs, Mailboxde.com GmbH
Jakie są opłaty za paczni większego rozmiaru nad limit?
- UPS: Jeżeli paczka jest przewymiarowana (2xH + 2xW + L > 300 cm), pobieramy jednorazową opłatę 52 EUR (max. dimensions: 2xV + 2xŠ + D < 400 cm).
- Deutsche Post: ….
Gdzie można odnaleźć towary zabronione w transportcie?
- Wszystko, co nie jesteśmy w stanie wysłać, można zobaczyć w liście zakazanego towaru i przesyłek, które nie jesteśmy w stanie wysłać. Najważniejsze i najbardziej problematyczne zaznaczyliśmy oraz przesyłki wrażliwe na uszkodzenia są wymienione poniżej:
- v) przesyłek z krajów spoza EU.
x) Przesyłki duże.
z) Przesyłki, za które sprzedawca nie został odpowiednio zapłacony.
ap) Wszystkie telewizory, monitory LCD i wyświetlacze o przekątnej ponad 21 cali, pełne meble powyżej 15 kg, głośniki powyżej 5 kg, toalety, umywalki, lustra, białe towary powyżej 5 kg (głównie urządzenia kuchenne, zmywarki, lodówki, , pieców, pieców itp.), zderzaki, spoilery, błotniki samochodowe, wydech, duża część nadwozia, rowery (z wyjątkiem rowerów dziecięcych). - Prosimy o przeczytanie całej listy przed pierwszym zamówieniem, oraz prosimy o kontakt przed zamówieniem, jeżeli są jakieś wątpliwości.
Co robić jeżeli nie będzie mnie w domu w czasie doręczenia?
- Jeżeli Państwo nie zastanie poczta lub inny przewoźnik, można dogadać się na ponownym doręczeniu w inny termin, oraz przesyłka zostanie na poczcie lub magazynie przewoźnika. Przy UPS można zostawić doręczenie paczki w wybranych krajach na Access Point.
Przewoźnik nie poleca w P.O. BOX - chodzi o P.O. BOX?
- Nasz magazyn to nie jest P.O. BOX oraz DHL Packstation – jesteśmy standardowym magazynem. Wszystkie przesyłki są śledzone i podpisane dla kuriera pracownikami magazynu.
Jak długo można zostawić u Was moje paczki?
- Paczka do 5 kg: 60 dni bezpłatnie, do 10 kg: 30 dní, do 20 kg: 20 dní, do 50 kg: 10 dní. Paczki połączone trzeba wysłać najpóźniej do 5 dni roboczych.
Można ustawić automatyczne wysyłanie paczek?
- Tak. Automatyczne wysyłanie można ustawić zarówno dla każdej nowej przychodzącej przesyłki, lub tylko dla przesyłek połączonych. W przypadku, gdy użytkownik zdecyduje się na wysyłanie tylko paczek połączonych, należy na swoim koncie zawsze wprowadzić informację do połączenia paczek przychodzących. Kiedy paczka zostanie połączona, automatycznie zostanie wysłana. Pierwsze ustawienie pobiera jednorazową opłatę 7,90 EUR na czas nieokreślony. Automatyczne wysyłanie można kiedykolwiek wyłączyć i ponownie włączyć według potrzeby. Przewoźnika można wybrać wcześniej podczas ustawienia tej usługi.
- Akceptujemy przesyłki tylko z krajów UE. Kontrola celna paczek z krajów poza UE jest bardzo kosztowna i wymagająca pod względem administracyjnym, w niektórych przypadkach niemożliwe
Kiedy i w jaki sposób zostanie wysłana faktura?
- Faktura za otrzymaną zapłatę jest wydana w ciągu 1 dnia roboczego. Rachunek wysyłamy po zakończeniu miesiąca. Dokument wysyłamy w formacie PDF. Faktury można pobrać po zalogowaniu się na swoim koncie.